Arròs Congrí_Cuba

Temps: 2h30min+ la nit anterior     Dificultat: Fàcil        Persones: 2

Ingredients:
1 tassa de llet de mongetes negres seques o vermelles (frijoles negros)
3 tasses de cafè d’arròs per persona (1’5 tasses per persona)
100 gr de cansalada salada
1 pebrot verd petit
2 dents d’all
fulla de llorer,orenga, comí i sal
oli de girasol

Utensilis: olla

Steps:
1) Posar la nit anterior els frijoles en remull.
2) Canviar l’aigua dels frijoles i posar-los a bullir amb sal, la metiat del pebrot tallat grosserament a tires i la fulla de llorer, durant 2h.
3) Colar els frigoles i guardar l’aigua.
4) Tallem la cansalada a tires petites i la posem en la mateixa olla de bullir les mongetes per tal de treure-li el greix.
5) Quan estigui, la treiem de l’olla i la reservem.
6) Sofregim, en la mateixa olla anterior, amb una mica d’oli la ceba picada i l’all trinxat.
7) Quan la ceba estigui transparent li agreguem la resta del pebrot tallat a petits quadrets.
8) Quan les verdures estiguin toves, li posem les mongetes negres o frijoles i ho remenem.
9) Li posem 5 tasses de cafè de l’aigua de bullir les momengetes i li agreguem els condimentes, l’orenga, el comí i la sal.
10) Quan l’aigua comenci a bullir, li posem les dues tasses d’arròs i la cansalada i ho deixem  coure tapat, uns 15 min.

Arrós Congris

cOcUcA eXtra: Aquest és un dels acompanyaments típics de Cuba, tant els frijoles com l’arròs acostumen a ser la base de molts plats. Per exemple, poden acompanyar la Ropa Vieja. TCongí es una paraula d’origen africà i és que la gastronomia cubana té molta influència d’aquest contintent ja que eren els esclaus que es van portar a l’illa per cultivar la canya de sucre.
Nutricionalment parlant és un plat molt complet, ja que tant les mongetes com l’arròs contenen hidrats de carboni complexos que ens aporten energia. Com que els llegums no tenen alguns aminoàcids importants pel cos, la combinació de l’arròs amb els llegums donen a l’organisme una millora nutricional i sorprenentment, aquesta barreja és superior a si mengéssim els llegums i l’arròs per separat. Els llegums contenen més proteïnes que l’arròs, és recomanable una proporció de llegum amb cereal a 3.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s